تحلیل اونس جهانی طلا

تحلیل اونس جهانی طلا

تحلیل اونس جهانی طلا

همانطور که در تحلیل قبلی اشاره کرده بودیم مقاومت ۲۰۰۰ دلار به دلیل سابقه تاریخی و همچنین مقاومت روانی، ناحیه پرچالشی برای اونس جهانی طلا خواهد بود. طبق پیشبینی، قیمت پس از رسیدن به این ناحیه دچار نوسان شد و همزمان با فروکش کردن نسبی بحران اسراییل-غزه و رفع موقت خطر یک درگیری بزرگ همه جانبه در منطقه خاورمیانه، اونس طلا نیز وارد یک فاز اصلاحی شد. همچنین با رسیدن قیمت به ناحیه ۱۹۴۰-۱۹۵۰ دلار شاهد یک واکنش صعودی نسبی تا ۱۹۶۶ دلار بودیم که باز هم قدرت فروشندگان به بازار غلبه کرد و باعث شدت گرفتن حرکت اصلاحی تا کف ۱۹۴۰ دلار شد.

اما در حال حاضر اونس جهانی طلا روی سطح ۱۹۴۰ دلار قرار گرفته که ناحیه مهمی است. با توجه به ساختار حرکتی بازار، احتمال ادامه اصلاح بازار و حرکت قیمت به زیر این سطح زیاد است و در صورت رخ دادن این اتفاق میتوانیم انتظار یک ریزش تا ۱۹۱۰ و سپس ناحیه حمایتی مهم ۱۸۸۰-۱۸۹۰ دلار را داشته باشیم. ناحیه مذکور منطبق با اصلاح ۶۲ درصدی فیبو نیز می‌باشد که احتمال برگشت به سمت بالا را افزایش میدهد.

حمایت‌ها: ۱۹۴۰، ۱۹۱۰، ۱۸۸۰-۱۸۹۰
مقاومت‌ها: ۱۹۶۵، ۱۹۹۰-۲۰۰۰

 

تقویم اقتصادی هفته جاری

همچنین در هفته جاری گزارش‌های اقتصادی مهمی از ایالات متحده آمریکا را خواهیم داشت. این گزارش‌ها شامل گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI)، شاخص قیمت تولید کننده (PPI) و گزارش خرده فروشی می‌شوند.
برای مشاهده گزارش‌های اقتصادی به همراه آمار و ارقام، مشاهده توضیحات هر گزارش و تنظیم هشدار روی آنها میتوانید به تقویم اقتصادی فارسی چارتیکس مراجعه کنید.

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

نمودارهای بازارهای مالی را در چارتیکس مشاهده کنید!

نمودار طلا و ارز آموزش نسخه موبایل چارتیکس نمودار بورس ایران آموزش تنظیمات تریدینگ ویو
نمودار اونس طلا نمودار فارکس نمودار سکه آموزش چارتیکس
آموزش تریدینگ ویو نمودار آتی بورس کالا نمودار آبشده تقویم اقتصادی فارسی
دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید