آموزش ابزار Fixed Range Volume Profile

آموزش ابزار Fixed Range Volume Profile

ابزار Fixed Range Volume Profile

پروفایل‌‌های حجم (Volume Profiles) برای درک صحیح مفاهیم عرضه، تقاضا و نقدینگی کلی بازار ضروری هستند. این ابزارها تحلیل روندهای حجمی در زمان و سطوح قیمتی مشخص را میسر می‌سازند. ابزار Fixed Range Volume Profile در چارتیکس امکان بررسی روندهای حجمی نمودار قیمت را برای شما فراهم می‌کند.

 

نکته: این ابزار در نسخه فارسی چارتیکس با نام “پروفایل حجم در محدوده ثابت” مشخص شده است.

ترسیم این ابزار روی نمودار بسیار ساده است. این ابزار دو نقطه دارد و کافیست با استفاده از آنها یک روند که قبلا شکل گرفته است را از ابتدا تا انتها علامتگذاری کنید و سپس اصلاح قیمت را دنبال کنید. 

 

درک نحوه تفسیر کردن ابزار Fixed Range Volume Profile بسیار مهم است. هنگامی که برای اولین بار از این ابزار استفاده می‌‌‌کنید موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

1- نقطه کنترل (خط قرمز): نقطه کنترل سطح قیمتی است که با بیشترین حجم معاملات همراه بوده است.

2- ردیف‌‌های زرد و آبی: کاهش و افزایش حجم معاملات را برای هر سطح قیمتی مشخص می‌کند.

3- ناحیه آبی کم‌رنگ: محدوده پروفایل حجم انتخاب شده را نشان می دهد.

به خاطر داشته باشید که شما می‌ توانید تنظیمات ابزار Fixed Range Volume Profile را تغییر دهید که شامل تنظیمات ظاهری و محاسباتی می‌شود. برای مثال، می توانید یک نقطه کنترل متحرک را به نمودار اضافه کنید، رنگ پس زمینه ابزار را تنظیم کنید و یا اندازه ردیف‌‌های زرد و آبی را تغییر دهید. تنظیمات ظاهری بی شمار هستند و طراحی بهترین ظاهر ممکن برای این ابزار به شما بستگی دارد.

 

 

چگونه از Fixed Range Volume Profile برای انجام معاملات استفاده کنیم؟

ساده‌ترین روش استفاده از این ابزار بهره گیری از نقطه کنترل (خط قرمز) می‌باشد. از آنجایی که خط کنترل نشان دهنده سطح قیمتی با بیشترین حجم معاملات می‌باشد، بنابراین احتمال واکنش مجدد قیمت به آن زیاد است. با این اوصاف شما می‌توانید از این خط به مانند یک سطح حمایتی یا مقاومتی استفاده کنید.

زمانی که قیمت از بالا به سمت این خط در حرکت می‌باشد، می‌توانیم انتظار حمایت شدن قیمت را داشته باشیم. در صورتی که قیمت از پایین به خط کنترل برسد، این سطح می‌تواند به عنوان یک مقاومت عمل کند. حتی خط کنترل می‌تواند به صورت یک سطح COP (ناحیه تبدیل سطح) نیز عمل کند و به دفعات به قیمت واکنش نشان دهد. 

در ادامه با یک ویدئوی کوتاه و بسیار ساده‌ نحوه استفاده از ابزار Fixed Range Volume Profile را نشان داده‌ایم.

 

البته به این نکته توجه داشته باشید که نباید از این ابزار به شکل خام استفاده کنید. سعی کنید تا خط کنترل را با سایر سطوح قیمتی مهم و نشانه‌های تکنیکالی دیگر ترکیب کرده تا اعتبار و احتمال عمل کردن آن بالاتر برود.

نمودار طلا و ارز آموزش نسخه موبایل چارتیکس نمودار بورس ایران آموزش تنظیمات تریدینگ ویو
نمودار اونس طلا نمودار فارکس نمودار سکه آموزش چارتیکس
آموزش تریدینگ ویو نمودار آتی بورس کالا نمودار آبشده تقویم اقتصادی فارسی
دیدگاه‌ها ۲
ارسال دیدگاه جدید